ricard planas camps

Ab Intra

Psicologia, esport i art

Ab intra té dues ànimes: Eva Collell, psicòloga, esportista, emprenedora… I Ricard Planas, crític d’art, periodista, esportista… unim l’àmbit de la salut i de la cultura, dos universos sempre propers. Casar psicologia i arts. Artistes, capacitats i (dis)capacitats. Esportistes i arquitectes, emprenedors socials i culturals. En definitiva, millorar la qualitat de vida de les persones emprant l’art i la psicologia com a leit motive. Una iniciativa que ofereix psicologia clínica i esportiva, així com crítica d’art i gestió cultural, i que interrelaciona aquests dos eixos en el seu dia a dia i en projectes concrets dissenyats amb aquesta essència.

El nom. Visitant una exposició de l’artista Quico Estivill, titulada AB INTRA -“des de dins” en llatí- vam sortir seduïts per la introspecció que havia aconseguit l’autor, a través de diferents suports i mitjans. Aquella paraula ens va semblar un presagi. Caminar i trobar la llum en el més fons de les tenebres, la llum de les idees i del coneixement humà.

El logotip. Remirant el llibre “L’obra mestra desconeguda” d’Honoré Balzac, il·lustrat amb obres de Picasso, vam descobrir un dibuix ignot i meravellòs que ens va inspirar per escollir la tipografia d’AB INTRA. Eren punts i ratlles que evocaven un jeroglífic tan complex com la vida. Un dibuix que podia haver sorgit tranquil·lament del mateix sanatori del llibre “La Muntanya màgica” de Thomas Mann.

La tipografia. La vida és una col·lecció d’impactes tipogràfics per arreu. La cultura tipogràfica és quelcom que tenim sense buscar-la. I les tipografies són imatges. Seleccionar una tipografia que tingués l’essència del dibuix que havíem vist de Picasso no va ser fàcil però va ser un repte. Continent i contingut en comunió. La tipografia seleccionada va ser l’Adelita, del 1993 amb una versió del 2007, creada per Adela de Bara i Laura Meseguer que pertanyen al grup de tipògrafs Type Tones.

--
www.abintra.cat


iglesiesassociats